لذت زبان انگلیسی

لذت زبان انگلیسی

با انگلیسی آشتی کن
لذت زبان انگلیسی

لذت زبان انگلیسی

با انگلیسی آشتی کن

انگلیسی زبان بین المللی باقی خواهد ماند

Image result for english international language

چرا ما فکر می کنیم انگلیسی زبان بین المللی باقی خواهد ماند ؟

به نظر می‌رسد موقعیت قالب زبان انگلیسی به عنوان زبانی بین المللی، مناقشاتی را در حوزه‌های مشخص ایجاد کرده باشد. مثلاً برخی از مردم فرانسه از اهمیت رو به رشد انگلیسی در جوامع اروپایی اعلام انزجار می‌کنند. ژان کلاد سخنگوی این نقطه نظر است. فرانسوی قبلاً زبان دیپلماسی و زبان مقدم برای مبادلات بین المللی بود. افراد تحصیل کرده در اروپا، همچون افراد تحصیل کرده در آمریکا، آفریقا، آسیا و خاور میانه با افتخار فرانسوی را صحبت می‌کردند. این مسئله امروزه به مراتب کمتر به چشم می‌خورد.  
دولت چین از طریق شبکه‌ی نهاد کنفوسیوس خود در حال ترویج آموزش زبان ماندارین در سرتاسر جهان است تا چینی را به عنوان زبان بین المللی جدید معرفی کند. با اینحال سختی در نوشتن کاراکترهای زبان چینی و طبیعت آهنگین این زبان، احتمال اینکه چینی به زبان ارجح برای مبادلات مردمی که گویشوران بومی زبان چینی نیستند، تبدیل شود را پایین می‌آورد.

برای برخی، کاربرد گسترده‌ی انگلیسی در قالب دستور جلسه‌ا‌ی برای پیشبرد زبان جهان انگلیسی‌زبان دیده می‌شود. زبان اسپرانتو بعنوان گزینه‌ای ثانویه برای زبان بین‌المللی و خنثی سیاسی پیشنهاد شده است. همچنین ظاهراً از منفعت ساختار منطقی و آسان برای یادگیری برخوردار است.

غالب اوقات وقتی زبان فرانسوی، ماندارین یا روسی یا یکسری زبان‌های دیگری را که یاد گرفته‌ام می‌خوانم یا می‌شنوم، به وقار ذاتی و قدرت آن زبان‌ها فکر می‌کنم. هر زبان، شاهکاریست از فعالیت انسانی که در طول قرن‌ها به طور طبیعی رشد کرده است. در این معنا، همه‌ی زبان‌ها ارزشی یکسان داشته و به نظر من فوق‌العاده هستند. اگرچه که برخی از آن‌ها کمتر از بقیه مفید هستند.

کاربرد زبان انگلیسی بعنوان راهی راحت برای برقراری ارتباطات بین‌المللی به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ی قابل پیش‌بینی تغییر کند. قدرت و نفوذ نسبی ایالات متحده و بریتانیا رو به کاهش است اما این امر موجب کمتر شدن کاربرد زبان انگلیسی نخواهد شد. صرفاً باعث خواهد شد بحث سیاسی در برابر انگلیسی کمی بی‌ربط شود.

اینترنت یادگیری زبان‌ها را به روش‌هایی که سابقاً ممکن نبوده است، شدنی می‌کند. باعث می‌شود برقراری ارتباط با مردمی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند آسان‌تر شود. آینده‌ی یادگیری زبان روشن است اما نقش انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی اصلی بعید است که تغییر کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.