لذت زبان انگلیسی

لذت زبان انگلیسی

با انگلیسی آشتی کن
لذت زبان انگلیسی

لذت زبان انگلیسی

با انگلیسی آشتی کن

چگونه بخوانید

Image result for How to teach yourself to read

 


اگر شما و یا شخصی قادر به خواندن انگلیسی نیست در اینجا به چهار روش  به شما در این امر کمک خواهیم کرد.

14 درصد بزرگسالان آمریکایی قادر به خواندن نیستند- یعنی 32 میلیون نفر- و 21 درصد خواندنی ضعیف دارند. خبر خوشحال کننده این است که   هرگز برای اینکه چگونه بخوانید دیر نیست. این مقاله می تواند به شما در افزایش مهارت خواندن کمک کند.




با حروف الفبا شروع کنید: همه چیز از الفبا آغاز می شود. 26 حرف الفبای انگلیسی همان هایی هستند که تمام لغات زبان انگلیسی را شکل می دهند. بنابراین ازهم اینجا آغاز می کنیم. چند روش برای آشنایی با الفبا وجود دارد;  روشی را انتخاب کنید که مناسب شماست و می توانید از آن طریق بهتر یاد یگیرید. 
الفبا را با آواز بخوانید. ممکن است این کار کمی احمقانه به نظرتان برسد اما اکثر مردم الفبا را بصورت آهنگین آموخته اند. ملودی در به خاطر ماندن حروف به شما کمک می کند و آواز خوانی در کل به یادگیرنده تصویری تمام از الفبا و ارتباط آن با حروف ایجاد می کند. 
*شما می توانید موسیقی الفبا را از اینترنت بگیرید و یا از فردی که می تواند بخواند کمک بگیرد تا الفبا را برای شما بخواند و ضبط کنید و بارها و بارها گوش دهید تا آن را یاد بگیرید.

آن را لمس کنید. اگر شما شخصی هستید که برای یاد گرفتن باید لمس کنید، کاغذ حروف الفبا بخرید. به یک حرف نگاه کنید، سپس چشمانتان را ببندید. انگشتتان را بر روی حروف بکشید و نام  و صدای حرف را بگویید. وقتی  احساس کردید حرف را یاد گرفته اید، انگشت خود را از روی کاغذ بردارید و حرف را در هوا بنویسید.
 

حروف را جابه جا کنید: برای یادگیری حروف به طور انفرادی، مجموعه الفبای مغناطیسی تهیه کنید. و از طریق آنها می توانید حروف الفبا را به ترتیب بچینید. بعد ها شما می توانید با تمرین و ترتیب آنها لغات را نیز بسازید.
بر روی آنها راه بروید: اگر مت های الفبا دارید می توانید از آنها برای یایدگیری حروف الفبا استفاده کنید. وقتی هر حروف را بیان می کنید بر روی آن حروف بایستید و یا اینکه از کسی بخواهید حروف را بدون ترتیب،  صدا بزند و شما بر روی حروف صحیح  قرار گیرید. می توانید همزمان حروف را آهنگین بخوانید و برقصید.
 

.  حروف صدادار را از بی صدا تفکیک کنید:  در حروف الفبا پنج حرف صدا دار وجود داردa , e, i, o, u  ;    مابقی حروف حروف بی صدا نامیده می شوند.
*صدای حروف صدادار در گلو با کمک زبان و دهان ایجاد می شود، در حالیکه حروف بی صدا با استفاده زبان و دهان برای کنترل جریان هوای تنفس شما ایجاد می شود. حروف صدادار می توانند به تنهایی ادا شوند، اما حروف بی صدا را نمی توان به تنهایی ادا کرد. برای مثال حرفA همانa خوانده میشود اما حرف B  در واقع bee خوانده می شود. در مورد C=see و D=dee نیز چنین است.

 
. از فنوتیک( تلفظ و هجای کلمات) استفاده کنید: فنوتیک یک رابطه است، به ویژه فنوتیک، رابطه بین حروف و صداها را در یک زبان بیان می کند. برای مثال وقتی شما یاد می گیرید که حرف C  صدایی مانند”sa “ و یا “ka”  دارد و “tion”  صدایی همچون “shun” می دهد، شما در واقع فنوتیک را می آموزید.
*فنوتیک معمولا به دو طریق تدریس می شود: یکی روش "ببین و بگو" که در آن یاد می گیرید کل لغات را بخوانید. و یا روش "یک سیلابی "، که در آن شما می آموزید که چگونه ترکیبات حروف مختلف را ادا کنید و چگونه آنها را برای شکل گیری لغات کنار هم بگذارید.

*برای یادگیری فنوتیک، شما باید صدای سیلاب ها و یا لغات را بشنوید. برای چنین کاری، شما به یک برنامه آنلاین اینترنتی و یا فردی نیاز دارید که بتواند در یادگیری صداهای ایجاد شده با ترکیب حروف مختلف و اینکه چگونه در نوشتار به نظر می رسند به شما کمک کند.


. علامات نقطه گذاری را تشخیص دهید: وقتی مطلبی را می خوانید مهم است که علامات نقطه گذاری متداول را بشناسید زیرا آنها در مورد معنی جمله می توانند به شما اطلاعاتی بدهند.
                  *کاما (,): وقتی در جمله کاما را می بینید این بدین معناست که وقتی در حال خواندن هستید در قسمت کاما کمی مکث و توقف کنید.

*نقطه (.) : یک نقطه نشان دهنده پایان جمله است. وقتی به یک نقطه می رسید، توقف کامل کنید، و قبل از اینکه به خواندن ادامه دهید یک نفس عمیق بکشید.

*علامت سوال (?) : هنگامیکه سوالی را می پرسید صدای شما به طرف بالا می رود. هنگامیکه شما علامت ? را در پایان جمله دیدید این به این معنا است که سوالی پرسیده شده است بنابراین وقتی آن سوال را می خوانید انتهای صدای خود را بالا ببرید]به حالت پرسش[.

*علامت تعجب (!):  این علامت برای تاکید بر یک نکته مهم  و یا جلب توجه بکار می رود. وقتی جمله ای می خوانید که با علامت ! به پایان رسیده، صدای خود را هیجان زده، شدید و یا بر روی لغات تاکید شده نمایید.


 



 مطالب معنا دار را انتخاب کنید: چون بهترین خواننده ها برای خواندن خود هدفی را در نظر می گیرند، بنابراین با مطالبی که در زندگی روزمره با آنها سر و کار دارید خواندن را شروع کنید. آن مطالب می تواند شامل مقالات روزنامه و یا مجله های های ساده و کوتاه، یادداشت کار، جدول ها و یا دستورالعمل های پزشکی باشد.
 

بلند بخوانید: بهترین راه برای آشنا شدن با لغات در یک مقاله بلند خواندن آنها است. با کمک یک معلم و یا شخص آشنا با لغات،  لغات نا آشنا را ادا کنید و برای درک و فهمیدن معنی لغات جدید از تصاویر، توضیحات کلامی و متن استفاده کنید.
 

2.برای خواندن خود، زمان قرار دهید:  خواندن بی وقفه و پایدار در یک مدت زمان به شما کمک می کند تا واژگان خود را گسترش دهید و به یک خواننده حرفه ای تبدیل شوید. هر روز تایم خاصی را به خواندن اختصاص دهید. سرعت خواندن خود را یادداشت کنید و ببینید هر دفعه چقدر سرعت خواندن شما افزایش می یابد.

 
 

 
در نظرگرفتن لغات: استراتژی حمله به لغات، می تواند به شما در درک معنی و تلفظ لغات ناآشنا کمک کند. شما می توانید لغات را جز به جز و در زوایای مختلفی در نظر بگیرید.
به دنبال نشانه های تصویری باشید. عکس ها، تصاویر و دیگر نشانه های بصری را در صفحه بررسی کنید.و اینکه در (افراد، مکان ها، اشیا، و حرکات) چه چیزی وجود دارد که می تواند مفهوم این جمله را برساند، بیابید.
لغت را بلند بخوانید: با اولین حرف شروع کنید. هر حرف را بلند و آرام ادا کنید. سپس صداها را تکرار کنید و برای شکل گرفتن آن کلمه آن ها را با هم ترکیب کنید. توجه داشته باشید لغتی که با ترکیب حروف ایجاد می کنید معنی دارد یا خیر.
لغت را تکه تکه کنید: به لغت نگا ه کنید و ببینید که آیا شما می توانید هر صدا/ نشان، پیشوند، پسوند، پایان و ریشه لغت را که قبلا آنها را می شناختید از هم  جدا کنید. هر تکه را به تنهایی بخوانید و سپس سعی کنید تکه ها را باهم ترکیب کنید و لغت را ادا کنید.
*برای مثال اگر شما می دانید که ‘pre’به معنی ‘before’(قبل) است و ‘view’ به معنی ‘to look at’(نگاه کردن به) می باشد بنابراین شما می توانید متوجه شوید که کلمه ‘preview’  به معنی

’to look at ahead of time’ (نگاه کردن قبل از زمان).]پیش نمایش/ قبلا رویت کردن[ است. به شرط اینکه با بخش و تکه کردن لغت بتوانید به معنی آن پی ببرید.


ارتباط ها را بیابید: به لغت ناآشنا توجه کنید که آیا با لغاتی که شما می شناسید  شباهت هایی دارد یا خیر. از خود بپرسید آیا این لغت بخش و یا شکلی از این لغت ناآشنا است یا خیر.
 

*همچنین می توانید لغت ناشناخته را در جمله بکار ببرید تا ببینید مفهومی دارد یا خیر:  این می تواند بدین مفهوم باشد که این دو کلمه به اندازه کافی در مفهوم یکسان هستند.
 

2.باز خوانی:  مجدد به جمله رجوع کنید. سعی کنید لغات مختلفی را که معنی آنها را نمی دانید در جمله جایگزین کنید و ببینید که هر کدام از آنها مفهومی را در جمله در بر دارند یا خیر.


3.به خواندن ادامه دهید: بجای چسبیدن به لغتی که نمی دانید، برای بدست آوردن سر نخ بیشتر قبل و بعد آن را بخوانید. اگر لغت در متن مجدد بکار رفته بود آن جمله را با جمله اولی که آن لغت را داشت مقایسه کنید و به این فکر کنید که مفهوم این لغت در هر دو جمله چه می تواند باشد.


4.بر دانش قبلی خود تکیه کنید: به موضوع کتاب، پاراگراف و یا جمله نگاه کنید. با توجه به اطلاعات شما از موضوع اصلی، آیا لغت در آن جمله معنی می دهد؟
 

5.پیش بینی کنید: به تصاویر، فهرست، سرفصل ها، نقشه ها، نمودارها و دیگر شکل های داخل کتاب نگاه کنید. سپس براساس آنچه که می بینید و احتمالا کتاب هم در مورد آن است، بنویسید. سپس متن را بخولنید و پیش بینی خود را براساس متن تغییر دهید.


6. پرسش سوالات: بعد از مرور عنوان، سر فصل، تصاویر و دیگر اطلاعات کتاب، برخی سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آید و یا همچنان برای دانستن آن کنجکاو هستید را بنویسید. سعی کنید در هنگام یافتن سوال آنها را  بخوانید، بنویسید و پاسخ دهید. اگر نتوانستید سوالی را پاسخ دهید ببینید آیا می توانید پاسخ را از منابع دیگر بیابید.
 

7. تصویر سازی کردن: همانند یک فیلم، داستانی را که می خوانید مجسم کنید. از شخصیت ها یک تصویر ذهنی مناسب ایجاد کنید و سعی کنید داستان را آشکار در همان زمان و مکان ببینید. با طرح ها، اشکال هندسی و یا به صورت انیمیشنی  آنچه اتفاق می افتد راترسیم کنید.

 

8. ارتباط ایجاد کنید: ازخود بپرسید آیا چیزی در مورد این داستان وجود دارد که شما بتوانید آن را به چیزی ارتباط دهید؟ آیا هریک از شخصیت ها، شما را یاد شخصی که می شناسید می اندازد؟ آیا شما تجربه ای مشابه این داستان داشته اید؟ آیا برخی از مفاهیم مورد بحث این کتاب را شما قبلا در مدرسه، خانه و یا تجارب زندگی خود آموخته اید؟ آیا سبک داستان شبیه چیزی است که قبلا دیدید یا خواندید؟ هر تشابهاتی را که به نظرتان می آید بنویسید و ازآنها برای درک متن کمک بگیرید.


9. داستان را بازگویی کنید:  این روشی مفید  است که به شما این اطمینان را می دهد تا در مورد آنچه که خوانده اید با شخص دیگری صحبت کنید. هنگامیکه یک پاراگراف، مقاله، داستان کوتاه و یا فصل را خواندید، به بیان خودتان آن را خلاصه کنید و بگویید که در مورد چه بوده است. بلند بگویید طوری که خودتان صدای خود را بشنوید.

 اگر شخص در انتهای توضیح شما سوالی از شما بپرسد آیا میتوانید به او پاسخ دهید؟! پی بردن به این مسئله نقص در درک شما از موضوع را مشخص می کند و  شاید برای وضوح بیشتر نیاز به بازخوانی باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.