لذت زبان انگلیسی

لذت زبان انگلیسی

با انگلیسی آشتی کن
لذت زبان انگلیسی

لذت زبان انگلیسی

با انگلیسی آشتی کن

یادگیری آسان زبان انگلیسی و لذت کاربرد آن در زندگی

Image result for enjoy watching movies


یادگیری آسان زبان انگلیسی و لذت کاربرد آن در زندگی


 

آیا از زبان انگلیسی خسته شده‎اید؟ آیا نگران هستید که آنطورکه باید و شاید نمی‎توانید انگلیسی را یاد بگیرید؟ شاید هم دلتان می‎خواهد انگلیسی را بیشتر از این در زندگی‎ و انجام کارهای مورد علاقه‎ تان بکار ببرید.


می‎خواهم این مژده را به شما بدهم که 

  راهی شگفت‎انگیز وجود دارد تا انگلیسی را بهتر یاد یگیرید و حین یادگیری آن از پیشرفت لذت ببرید.


اگر انگلیسی زبان دوم شماست، در هر سطحی هستید و با هر روشی که یاد می‎گیرید، می‎توانید با عادت‎هایی سرگرم ‎کننده، طبیعی و راحت از فرصت‎های جدید بهره ببرید، تمرین کنید و در انگلیسی پیشرفت کنید.


اگر این نصیحت را به جان بخرید و تصمیم بگیرید آنرا بکار ببرید، یادگیری ‎تان متحول می‎شود و چشم‎انداز جدیدی بدست می‎آورید و با نسخۀ جدید و تازه‎ای از انگلیسی آشنا می‎شوید. دیگر انگلیسی برایتان یکنواخت نخواهد بود و خودتان هم دیگر آن فرد قبلی نخواهید بود.


در اینجا چند پیشنهاد فوق‎العاده ارائه می‎شود تا به واسطۀ آنها بتوانید انگلیسی را در برنامۀ روزمره‎ تان بگنجانید.


به پادکست های انگلیسی گوش کنید.


می‎توانید برنامه‎های صوتی را به صورت رایگان دانلود کنید و روی ipod ، تلفن همراه و یا mp3 player‎  اجرا کنید. می‎توانید به اخبار روزانه یا برنامه‎های مخصوص یادگیری انگلیسی یا هر برنامۀ مورد علاقه‎ تان گوش کنید. Podcast ها گسترده اند و هیچ محدودیتی برای کیفیت و کمیت موارد گنجانده ‎شده در آن وجود ندارد. برای اینکه بهتر بتوانید از زمان خود استفاده کنید، پیشهاد می‎کنیم فایل‎های صوتی را هنگام رانندگی در ماشین خود، وقتی سوار اتوبوس هستید و یا موقع پیاده ‎روی گوش کنید.


podcast چیست؟


پادکست های ESL برای یادگیری انگلیسی طراحی شدند و برای یافتن آنها میتوانید عبارت "ESL podcast" را جستجو کنید. اگر "English Podcasts" را جستجو کنید ممکن است سایت‎های انگلیسی زبان زیادی را پیدا کنید که صرفاً برای یادگیری انگلیسی ایجاد نشده‎اند. ESL مخفف English as a Second Language (انگلیسی به عنوان زبان دوم) می باشد.


پادکست های مخصوص انگلیسی ‎زبانان


این پادکست ‎ها گسترده و جذاب هستند؛ در آنها اخبار، برنامه‎های جالب فرهنگی، مصاحبه‎ با موسیقی‎دانان موردعلاقه‎تان یا هر برنامه‎ای برای پیشرفت زبان پخش می شود.


به پورتال اخبار آمریکا (NPR) مراجعه کنید.


NPR از بزرگترین و بهترین سایت‎های آمریکایی است و خود به تنهایی یک دنیاست. در بخش موسیقی یک فهرست هنرمندان همراه مصاحبه‎های زیادی با آنان وجود دارد و نیز مطالبی در مورد هر هنرمندی که فکرش را بکنید، در دسترس است.


- برنامۀ  iTunes


این برنامه رایگان دانلود می‎شود و بهترین راهنمای سایت است. برای دریافت کامل سایت‎های انگلیسی باید به پایین صفحه روی گزینۀ "itunes store" کلیک کنید و کشور را به آمریکا یا هر کشور انگلیسی‎زبان تغییر دهید. روی صفحۀ اصلی itunes store لیستی از معروف‎ترین سایت‎ها در ایالات متحده را خواهید دید.


در اینجا به چند پادکست معروف زبان انگلیسی اشاره می‎کنیم:


Radiolab, World Cafe (Music), All Songs Considered (Music), 50 Great Voices (Music), Insights at the Edge (Spirituality).


به رادیوی آنلاین گوش کنید.


آیا می‎دانید با دسترسی به اینترنت می‎توانید به طور زنده به رادیوی هر جای دنیا گوش کنید؟ در گوشی‎های آیفون بخش radio application می‎توانید tune-in را فعال کرده و ایستگاه‎های رادیویی مختلفی را بگیرید.


- می‎توانید TuneIn Radio را روی آیفون، آی‎پاد یا هر موبایلی با سیستم اندروید نصب کنید. این برنامه روی انواع ویندوز کامپیوتر هم قابل‎اجراست.


- اگر تمام جملات رادیو را نفهمیدید، نگران نشوید. موقع گوش دادن به رادیو لازم نیست فکر کنید که در حال درس خواندن هستید و فقط با آرامش گوش کنید. به مرور مغزتان به آواها و فرکانس کلام آشنا می‎شود. اگر هر روز اینکار را انجام دهید، طی چند ماه پیشرفت زیادی حاصل خواهد شد و به زودی می‎توانید کلمات جدیدی را بکار ببرید، راحت ‎تر گوش می دهید و دیگر حرف‎های انگلیسی‎زبانان را به راحتی متوجه خواهید شد.


- کی و کجا به رادیو گوش کنیم: در ماشین، در منزل هنگام آشپزی، صبح هنگام لباس پوشیدن و هر موقعی که بتوانید با آرامش گوش کنید. رمز موفقیت در پیشرفت مهارت شنیداری اینست که هر روز شرایطی آرام را فراهم کنید و به رادیو گوش فرا دهید.


سریال‎های تلویزیونی موردعلاقه‎تان را هر روز ببینید.


شاید تا به حال این را هزاران بار شنیده‎ باشید که اگر زبان تلویزیون را تغییر دهید و زیرنویس انگلیسی را فعال کنید، قدرت شنیداری بهتر خواهد شد. ولی بدانید که این راه خیلی خوبی است. البته راه بهتر و راحت‎تر اینست که تمام دی وی دی های یک سریال را در دسترس داشته‎ باشید.


-  تمام فصل‎های فیلم مورد علاقه تان را تهیه کنید و به ترتیب ببینید: بهترین کار اینست که تمام دی وی دی ها را بگیرید و هر شب یک بخش را با زیرنویس ببینید. اگر 70 تا 80 درصد آنرا متوجه شدید، سعی کنید بدون زیرنویس ببینید. نگران نباشید، زود عادت می‎کنید.


- سریال دوستان = روانی کلام: سریال "Friends" انتخاب خوبی است. به نظر می‎رسد بین افرادی که این سریال را دوست دارند با سطح بالای روانی کلام رابطۀ مستقیمی وجود دارد. علتش اینست که این برنامه همۀ نسل‎ها را با ویژگی‎های دوست ‎داشتنی آنها نشان می‎دهد و معیار جالب و خنده ‎داری از فرهنگ آمریکایی است. این سریال 10 فصل و 250 بخش دارد.


 


- سایر سریال‎های پیشنهادی:


“How I Met Your Mother,” “Lost,” “Two and a Half Men,” “The Big Bang Theory,” “Grey’s Anatomy.”


البته مهم‎ترین مورد اینست که از دیدن یک سریال لذت ببرید.


- دیدن فیلم خوب است ولی‎ مشکل اینست که طولانی هستند و به سختی می‎توان دیدن آنرا در برنامۀ هر روز گنجاند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.