لذت زبان انگلیسی

لذت زبان انگلیسی

با انگلیسی آشتی کن
لذت زبان انگلیسی

لذت زبان انگلیسی

با انگلیسی آشتی کن

آیا موسیقی میتواند به شما در یادگیری انگلیسی کمک کند؟

Image result for learn english with songs


آیا موسیقی میتواند به شما در یادگیری انگلیسی کمک کند؟

 


وقتی که شاعر هنری وادزورث لانگ فلو در سال 1835 نوشت که، "موسیقی زبان جهانی بشر است"، اشاره­ ای به موفقیت جهانیِ One Direction نداشت. اگرچه موسیقی که ما گوش می­دهیم به­ طرز چشمگیری در طی دو قرن گذشته تغییر کرده است، اما سخنان لانگ فلو احتمالاً حتی در جهان به­ هم پیوسته­ی امروزی بیشتر معتبر است.


موسیقی، یکی از لذت­های ساده زندگی است، اما آیا می­دانید که   می­تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی نیز کمک کند؟ در این­جا نشان می­دهیم که چگونه موسیقی می­تواند ابزار ارزشمندی در هنگام یادگیری یک زبان خارجی محسوب شود:



تلفظ انگلیسی


تلاش برای تلفظ کلمات جدیدِ خارجی می­تواند اضطراب­آور و نگران­کننده باشد، به­ خصوص اگر شما یک یادگیرنده نوجوان یا بزرگسال باشید. هنگامی­که شما همراه با یک آهنگ خارجی آواز می­خوانید، بیشتر بر روی آهنگ و تن تمرکز می­کنید تا خودِ کلمات، که این امر می­تواند در غلبه بر کم­رویی کمک کند.


مرزهای کلمات انگلیسی


هنگام روان صحبت کردن، عموماً بین کلمات مکث  نمی­کنیم. این می­تواند برای یک سخنرانِ غیربومی چالش ­انگیز باشد. اخیراً مطالعه­ای نشان داد که زمانی­که کلمات با موسیقی تنظیم شده باشند، ما قادر به تمایز بسیار سریع­تر بین آن­ها هستیم.


واژگان انگلیسی


رابطه­ ای بسیار قوی بین موسیقی و حافظه وجود دارد - مناطق مشابهی از مغز در هنگام گوش دادن و یا نواختن موسیقی و صحبت کردن یا پردازش زبان فعال می­شوند. تحقیقاتی از دانشگاه ادینبورگ نشان داد که خواندن آوازیِ کلمات یا عبارات به یک زبان خارجی، باعث می­شود که ما، بعداً، دو برابر خوب­تر آن­را صحبت کنیم.


با توجه به این موضوع، می­خواستیم پی ببریم که زبان­ آموزانِ انگلیسی در سراسر جهان به چه چیزی گوش می­دهند. تنها کمتر از نیمی از 6000 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند (%48)، گفتند که بیتلز نوارهایی هستند که گوش دادنِ آن­ها، در یادگیری زبان انگلیسی کمک­شان نموده است. ما پی بردیم که کسانی که در مکزیک و کره جنوبی هستند علاقه ویژه­ای به بیتلز دارند، که تقریباً دو سوم آرا ( %69 درصد) مربوط به آنان بود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.